Despre Conferința Iași Antreprenor 2017

Marți, 21 noiembrie 2017, la Camera de Comerț și Industrie Iași, a avut loc cel mai complex eveniment de dezvoltare antreprenorială: Conferința Iași Antreprenor 2017. Evenimentul a fost organizat de agenția de organizare evenimente business – MB EVENT.  Misiunea evenimentului a fost de a conecta reprezentanții mediului de afaceri la noile oportunități antreprenoriale: surse de finanțare nerambursabilă, programe pentru start-upuri, soluții pentru creșterea afacerilor, strategii de succes pentru companii.

Mihail Bîrsan, Event Manager MB EVENT, alături de Andrei Aalbei, Prezentator Eveniment, au deschis Conferința Iași Antreprenor 2017, aflată la ediția a II-a.

Mihaela Măriuca, Managing Partner Avisso, a deschis Panelul I. „Oportunități antreprenoriale” susținând prezentarea: „Finanțarea nerambursabilă – Oportunitate sau Constrângere”. Cu o experiență profesională, bogată în domeniul proiectelor cu finanțare, dar și axată pe vânzări, marketing și consultanță în management, Mihaela Măriuca reprezintă un punct de reper credibil tuturor antreprenorilor care doresc să acceseze  fonduri nerambursabile.

Mihaela Măriuca a urmărit să completeze cunoștințele auditoriului cu referire la noțiunea de finanțare nerambursabilă, aducând în discuție subiecte precum: mituri, tipuri, etape, oportunitatea și constrângerile finanțărilor.  A prezentat următoarele tipuri de finanțări pentru 2018: Start-Up Nation, HG 937/2016, HG 332/ 2014, PNDR M6.2, PNDR M6.4, POC 2.2.1 (TIC), POC 1.2.1. Ulterior, a făcut cunoscut procesul de accesare a fondurilor nerambursabile: identificare investiție, alegerea consultantului, realizarea și evaluarea dosarului de finanțare, semnarea contractului de finanțare, implementarea proiectului, post-implementare.

 

Marius Sorin Dangă, Director Adjunct la Asociația Euronest, a adus la cunoștința antreprenorilor proiectele accesate în cadrul programelor: Diaspora Start-Up și România Start-Up Plus. Proiectul accesat de Asociația Euronest, ReConnect Diaspora, încurajează reconectarea resurselor umane active din diasporă la comunitățile de origine prin susținerea antreprenoriatului: cursuri de dezvoltare a abilităților antreprenoriale, realizare planuri de afaceri, înființare și finanțare afaceri (40.000 euro). Un alt proiect al asociației, Start Up Yourself, urmărește susținerea antreprenoriatului local utilizând un mecanism asemănător. Marius Sorin Dangă a intrat în detalii cu privire la obiectivele specifice ale proiectului, grupul țintă, buget, indicatori și activități.

Mihai Cotirgășanu, Specialist IT Tehnopolis,  a prezentat oportunitățile din cadrul Parcului Științific și Tehnologic Tehnopolis din Iași: Incubator de Afaceri (servicii oferite pentru antreprenori), Enterprise Europe Network, apartenența la Consorțiul ERBSN. Iar Tudor Gându, Co-founder The Grape, a punctat elemente despre spațiul de coworking: ce reprezintă The Grape (istoric, punct de plecare, scop)  prezentând tipurile de abonament oferite și colaborările cu diverse companii (Canopy, Grapefruit). Tudor a precizat că majoritatea participanților în acest spațiu creativ sunt din domeniul IT, însă există câteva excepții.

Andreea Ignea, Reprezentant Ziarul Evenimentul, a adus în atenție participanților calitatea serviciilor oferite, în principal cu privire la publicitatea în presa scrisă. Florin Smeu, Trainer, Autor și General Manager Sweet Cafe, a tratat un subiect necesar și util: „Vinde mai mult prin public speaking, fără să ții microfonul în mână”. Florin Smeu a ținut prezentarea într-o manieră interactivă, dinamică, implicând auditoriul prin exerciții practice și a vorbit despre sistemul în 5 pași și cele 10 secrete ale vânzării.

George Rășchitor, General Manager Sinaps Marketing, a susținut prezentarea: „Cum îți construiești Strategia de Marketing Online”. George a prezentat strategia de marketing din perspectiva: elementelor esențiale, obiectivelor, pieței țintă și a precizat cum funcționează promovarea cu ajutorul Facebook și Google.

Anca-Nicoleta Teletin, Operations Manager Grapefruit, a vorbit despre tehnici de motivare și retenție în cadrul companiilor. În cadrul sesiunii, a făcut cunoscut tipul de motivare în cadrul companiilor (intrinsecă, extrinsecă) și consideră că există o legătură majoră între motivare și retenția de personal. Totodată, Anca Teletin a exemplificat tehnici aplicate la Grapefruit: autonomie, feedback, suport (Team Happiness, Exit Interview), recunoașterea meritelor și apreciere (Evaluare, Apariții, Seniority Principles), apartenența la o echipă (Proces de recrutare, OKR, Team building), provocare constructivă (Career Plan, Pink Friday). Concluzia finală: selectarea și aplicarea corectă a tehnicilor de motivare duc la creșterea retenției în cadrul companiilor.

Adrian Bența, Consultant fiscal Benta Consult,  a prezentat modificările fiscale pentru anul 2018: efectul asigurărilor asupra salariaților, impozit pe profit, statutul PFA, problema contribuțiilor la pensii, asigurările sociale, dividente. Adrian Bența a precizat care este miza modificărilor fiscale, a răspuns întrebărilor pe spețe concrete și a prezentat cum se procedează la un control de fiscalitate. Mai apoi, Corneliu Miron, CEO Pretty Smile, a încheiat prima parte a evenimentului, oferind strategii utilizate în cadrul clinicii dentare, care se diferențiază, prin abonament nelimitat și extindere facilități pentru companii.

Antreprenorii, care au participat la Conferinței Iași Antreprenor 2017, au avut acces la multiple oportunități de business networking. În cadrul sesiunilor de Business Networking Coffee și Business Networking Lunch, care a avut loc la Restaurant Podu Verde, participanții au socializat, au avut ocazia să cunoască noi parteneri business și să inițiezi noi colaborări. Ulterior, în încheierea evenimentului, s-a derulat o secțiune activă de networking, Business Networking Game, moderată de Andrei Albei, Trainer Fondator Ask Training.

„Adresăm mulțumiri speakerilor Conferinței Iași Antreprenor 2017 care au prezentat antreprenorilor: noile surse de finanțare, programele pentru cei care doresc să inițieze afaceri, incubatorul de afaceri din cadrul Tehnopolis, spațiul de coworking The Grape, strategiile de resurse umane, marketing online, vânzări și noile modificări fiscale. Felicităm participanții evenimentului, care au aflat informații de calitate despre mediul antreprenorial, au profitat de oportunitățile de dezvoltarea a afacerilor proprii și au cunoscut potențiali colaboratori.

De asemenea, apreciem prezența domnului Primar al Municipiului Iași, Mihai Chirica, la eveniment. Domnul Mihai Chirica a discutat cu antreprenorii locali, într-un cadru informal. Precizăm că astfel de întâlniri, pe picior de egalitate, între reprezentanții administrației și ai companiilor locale, sunt un bun exemplu pentru comunitate de afaceri.” – Bîrsan Mihail, Event Manager MB EVENT.